Nattpromenader

Jag har utvecklat ett särskilt förhållande, eller behov om man så vill, till dessa något märkliga ting. Men varför itne gå ut och gå en liten sväng när luften är som klarast (ja, jag är insnöad på frisk luft) och tankarna som djupast. Och om man mot all förmodan inte är på tänkahumör lär man med största säkerhet bli det där du vandrar omkring ensam eller med sällskap i det tysta (åtminstone där jag bor), låter den friska luften fylla dina lungor och studera den oändligt vackra stjärnhimlen och fundera på livets alla stora frågor och mysterier. Dessa promenader inger ett stort lugn och det krävs ingen längre sträcka för att man ska känna sig tillfredsställd, i mitt fall brukar det räcka med ett varv runt kvarteret eller en liten tur ner till sjön för att njuta av det porlande bruset från vattnet. Dessutom är det dubbelt så skönt att efter ett kort tag ute i kylan få krypa ner under täcket och känna värmen sprida sig på nytt uti kroppen.

   

Kommentarer
Postat av: R.L

Promenader är till för pensionärer. Inte för 18-åriga grabbar, Mys ;)

2008-02-23 @ 20:48:30
Postat av: Johan

Promenader är till för alla som vill uppskatta och njuta av vårt lands vackra natur ;) Ska du med någon kväll?

2008-02-24 @ 01:47:50
URL: http://inbetweener.blogg.se
Postat av: R.L

Det kan man göra när man är 70 och inte har något annat o göra. Hah, tror du det själv eller?

2008-02-24 @ 13:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0