Californication

Tv-serienörden rapporterar lite om min nya favorit på Tv4, Californication. Handlingen är kortfattat en frånskild författare som skrivit en succéroman en gång i tiden. Nu går han på tomgång och koncentrerar sig på att supa, knulla och vara allmänt störig. Samtidigt som han saknar sin föredetta fru och sin dotter, som han inte uppskattade tillräckligt när det behövdes. Lite likheter med Entourage fast bittrare och lite djupare tankegångar kanske. Mer mörk humor, inte lika bra som Entourage (om man nu ska försöka sig på en jämförelse vilket känns orättvist) men ändå riktigt underhållande. Grym serie! Torsdagar kl 22.35.

En annan serie som jag ska ge ett försök är Gossip girl. Verkar faktiskt vara lite Entourage-stuk fast för tjejer, kan nog vara intressant och kul. Dessutom är ju dem böckerna riktigt populära och sålt bra. Ett annat positivt tecken är att producenten heter Josh Schwartz, välbekant för alla O.C.-fantaster. Kan nog bli bra.

Kommentarer
Postat av: Emil

Tv-nörden numero uno;). Själv har jag i stort sett slutat helt att kolla på TV. Köper boxarna eller kollar på Internet om det finns något intressant. Fanns ju dock en tid då jag följde precis allt;)

2008-01-26 @ 12:57:53
URL: http://emilo.blogg.se
Postat av: Johan

Jag ser inget fel i det så länge jag får ut någonting av det :) Kan vara framtidsdrömmar, utbildning eller bara avslappning. Sen kollar jag ju verkligen inte på allting. Finns några som jag verkligen hatar, OTH, Housewives, Gilmoure girls och allt vad dem heter.

2008-01-27 @ 01:59:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0