Match point

Ikväll såg jag filmen Match Point, en film om turens roll i allas öde, regisserad av Woody Allen och med min favorit Scarlett Johansson i en av huvudrollerna. Mycket bra förutsättningar och skyhöga förväntningar med andra ord. Starten och första timmen av filmen var till och med bättre än jag hade väntat mig. Bra och trevlig stämning, handling och skådespeleri i brittisk överklassmiljö. Tennis i Lacoste-mundering, opera, konst och mycket pengar i omlopp. En ovan miljö för huvudrollsinnehavaren Jonathan Rhys Meyers, föredetta tennisproffs som via kontakter får inträde till det rika livet. Andra halvan av filmen höll dock enligt mig åsikt inte samma klass och handlingen tog vissa svängar som jag inte riktigt uppskattade.

Ändå är det en riktigt bra och underhållande film med vacker skildring över London och dess överklassliv. Klart sevärd trots att jag inte riktigt gillade vändningarna och överraskningarna, jag trivdes så bra i miljön att jag inte ville se dem lämna den. Och Scarlett kan man aldrig se för lite av. Lite The talented Mr.Ripley-stuk över rullen med likheter i både handling, till viss del såklart, och i stil.
 

Kommentarer
Postat av: Emil

Filmen är helt okej men, och ett stort men. Visst är kläderna grymt snygga i filmen men stilmässigt är den i mina ögon långtifrån The Talented Mr Ripley.;)

2008-01-21 @ 22:06:28
URL: http://emilo.blogg.se
Postat av: Johan

Det råder det ingen tvekan om.

2008-01-23 @ 22:58:29
URL: http://inbetweener.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0