Nytt

Det är en hel drös med skickliga och erfarna musiker som nyligen släppt nytt material. Så många att det tar lång tid att ge flera genomlyssningar och en rättvis bedömning. Ett av banden som nyligen producerat nytt är giganterna Coldplay. några som aldrig riktigt blivit en favorit hos undertecknad trots ett stort antal fina låtar. Lite samma känsla som med Kent för min del, mycket bra stundtals och musik som jag utan tvekan kan uppskatta, dock med avsaknad av den där kittlande magkänslan med tillhörande gåshud. Vid vissa tillfällen har jag till och med undrat om det verkligen är musiken jag gillat och inte bandets engagemang och stöd till diverse vettiga organisationer världen över och även deras kritik mot George W. Bush. Sådant speglar alltid in i helhetsintrycket, även om det kanske inte borde göra det när det gäller musik. Vidare är det svårt att inte gilla Chris Martin, en riktig helyllekille enligt mitt intryck. Viva la vida gillar jag dock riktigt skarpt det jag hört hittills. Lite mer den sortens musik jag gillar får jag en känsla av och Violet Hill är faktiskt makalöst bra, tro det eller ej. Trots min negativa inställning till en början, tillfredsställande. Överraskande bra. Alltid lika kul att bli positivt överraskad dessutom.

Kommentarer
Postat av: sofie

vet du vad grejen är?

att lost & death to all his friends är 1000 gånger bättre. upptäck det.

du är bra ändå

2008-07-07 @ 21:11:38
URL: http://sofieaschaneriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0