You Cross My Path

Musikåret 2008 har alla möjligheter att bli precis hur bra som helst. Bland annat Blur, Death Cab For Cutie, Pete Doherty, The Doves, Franz Ferdinand, Oasis, Postal Service, U2 och The Verve bara för att nämna några. Räkna också med ett stort antal kända och mindre kända band och musiker som har stor potenital och är värda att kolla in. Tungt!

Mars rivstartade med att mina gamla favoriter The Charlatans la ut sin nya skiva för gratis nedladdning på sin hemsida, mycket tacksamt och populärt. Att släppa den gratis har tydligen varit tanken ändå från när de började skriva med förhoppningen om att leverera ett riktigt kvalitativt album utan b-sidor och tidigare uteblivna låtar. Trots att den blivit uppsnackad på förhand började jag lyssna med viss skeptis, risken var ju överhängande att de hade gått ner sig totalt. Aldrig har jag blivit gladare över att ha fel, efter ett antal genomlyssningar (första är alltid ganska intetsägande) är jag mycket imponerad och tillfredsställd. En riktigt bra platta med några härliga toppar med Oh! Vanity, A day for letting go, The misbegotten och titelspåret You cross my path. Nöjd som fan!

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0