Vart fan är allt folk?

Stålforsskolan är lite öde nu under lovet. Idag är vi endast ett fåtal tappra här och sliter, men det ger samtidigt utrymme för vissa positiva saker. Jag är helt ensam, tror jag ;), på översta våningen vilket möjliggör att jag kan spela musik på åtminstone relativt bra volym. Musiken och jango.com gör de här dagarna uthärdliga, skulle kännas sjukt ensamt och tyst annars. Under dagen har bland anant Kaiser Chiefs nya rullat, gillar verkligen dem men här lyckas det inte riktigt enligt min åsikt. Inte om man jämför med deras tidigare skapelser åtminstone. Tyvärr.

Jag har mycket skitgöra till uppgifter men mitt jobb går ju faktiskt till stor del ut på att underlätta för den övriga personalen så det gör jag mer än gärna. Om de istället kan lägga större fokus och kraft på att göra det som de gör bäst så har jag lyckats med mitt jobb. Och då blir resultatet mer tillfredsställande för oss alla.

Scannern, kopiatorn och hålslagaren är mina bästa vänner just nu. De gör mitt liv helt, de fyller igen hålen. Höhö. Om jag sitter och skrattar åt patetiska ordvitsar så är det verkligen grymt illa. Men så är det för tillfället, man är glad för det lilla. Livet känns ganska inrutat för tillfället. Både bra och dåligt. Skönt med rutiner, att ha planer för dagen osv. Samtidigt suktar jag återigen efter lite äventyr. Lite mer. Jag känner för att göra något annorlunda, något extra. Får se vad kreativiteten kan göra och förhoppningsvis händer det någonting under de kommande lediga dagarna. Nu får det faktiskt räcka för idag tror jag. Stänga ner och rulla hemåt. Så blir det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0