Behovet av att känna sig kreativ.

Är ett ständigt påkommande i åtminstone mitt liv. Det är skönt att skapa, forma och bara få uttrycka sig. Jag behöver stora doser. Jag behöver känna mig kreativ. Oavsett om jag är det eller ej. Det kan handla om att teckna, skriva eller blogga. Viktigt, bara för att känna mig mer nöjd. Personlig utveckling. Få uttrycka mig. Visa vad jag kan. Eller inte. Om någon eller flera beundrar, läser eller hånar mina verk är egentligen ganska betydelselöst. Det är inte därför jag gör det. Beröm mår man ju dock alltid bra av. Hjärtat och själen kan behöva lite omfamning i denna kalla värld vi lever i. Det är dock aldrig någon orsak till framtida skapelser. I slutändan handlar det bara om att skapa och om att uttrycka sig. Hur man vill. När man vill.


Jag fick höra utav en av mina elever idag att hon ville bli författare. Hon är grymt vass på att skriva och väldigt skärpt på att måla. Jag blev glad. Glad över att höra folk som vill lägga sin liv åt att vara kreativa. Jag hyllade. Stöttade. Inspirerade. Egentligen spelar det ingen roll om det blir någonting. Försöka duger. Om bara viljan finns där. Viljan att skapa och uttrycka. Det kan man aldrig få för mycket av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0