En ointressant synvinkel

Det känns som att jag går lite på tomgång för tillfället. Mycket fri tid men så lite aktivitet, skrämmande hur bekväm jag blivit nedsjunken i min soffa. Trots att rastlösheten armbågar mig i ansiktet då och då hittar jag inte tillbaka till den riktiga blodtörsten, motivationen finns inte där i den grad jag skulle önska. Helt stillasittande är jag visserligen inte, söker lite jobb här och lämnar ett lite halvljummet CV där, vet ej riktigt vad som går under kategorin tillfredsställande mycket ansökningar men jag tror nog inte att jag når fram till mållinjen där. Dock tror jag att anledningen till det inte endast stavas lathet utan även fortsatt osäkerhet kring hur jag trivs i vuxenlivet, skev inställning kanske och backspegeln används nog för mycket för mitt eget bästa.

Men nog med negativa tankar för stunden, egentligen har det ju faktiskt med mina mått mätt varit en ganska produktiv vecka. Sedan vi hördes senast har jag faktiskt jobbat en aning. Vikarierade på fröslundaskolan vilket var en intressant erfarenhet. Lite mycket ignorerande för att jag skulle kunna känna mig helt nöjd men egentligen är ju det inte mitt problem om ungarna lyssnar på sin vikarie eller inte, jag får betalt ändå. Måste också tilläga att det faktiskt fanns många gulliga och nyfikna i respektive klass, vilket förstärkte min vilja att göra det här fler gånger.

Kommentarer
Postat av: Emil

Det kommer bli värre, jag lovar. Njut av avkopplingen, njut av lugnet och se det inte som rastlöshet. Ett tips=)

2008-09-11 @ 18:20:02
URL: http://emilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0