Tonight

Jag gillar Skottland just nu. Tänk gröna ängar, golf och whiskey. I sann gammal klassisk anda. Musikmässigt är landet på klar frammarsch, längst fram i ledet redo för knockout. Glasvegas har ju ingen kunnat undgå och oavsett hur mycket man egentligen inte vill gilla dem tack vare deras enorma popularitet bland gemene man, går det inte att motstå örongodiset. Annars är Franz Ferdinand det största att stoltsera med, succésagan fortsätter för de grabbarna. För att inte nämna klassiska gamla trotjänare som Jesus And Mary Chain, Mogwai och Primal Scream med coola Bobby Gillespie. Can't go back från förra årets album är en riktig goding för övrigt. Högt smäller också trevliga Belle & Sebastian som gång på gång knockar mig med underbara låtar. Camera Obscura's lena platta Let's get out of this country har förgyllt många kalla kvällar och Franz Ferdinand-inspirerade Dogs die in hot cars, ganska grymt namn för övrigt, levererade för några år sedan ett stort antal slagkraftiga alster. Ska bli spännande att se om de kan upprätthålla den standarden på årets comeback. Orange Juice och Del Amitri är två band som presterat en gång i tiden. Sons and Daughters är på uppgång, folkliga Runrig har spelats under mängder av bilresor under min uppväxt och har man aldrig dansat och njutit av speciella The Fratellis, främst Costello Music, vet man inte vad man har gått miste om. Skottland ligger och lurar i fronten och kommer äga musikvärlden ett bra tag framöver, sanna mina ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0