Jag är inte nöjd med vad jag har men jag vet inte vad jag vill ha

Ibland kan en liten tillsägelse vara den motivationshöjare man behöver. När man vilsen vandrar runt i djupa dalar och över höga berg ovetande om vilket destinationsmålet är, om vilket nästa steg ska bli och även när man inte är säker på vart man vill komma, kan en liten tillrättavisning, eller goda råd om man hellre vill det, från någon med erfarenhet vara mer än välkommen. Sanningen kan givetvis svida lite men det är det värt. Sinnena skärps och man blir mer taggad på att utvecklas, komma vidare och förbättra förutsättningarna. I vad det än må vara. Man ska inte vara rädd för att skälla lite på den man älskar, den man ser upp till, kompisen, kollegan eller familjen. Med rätt upplägg ch känsla förstår den som får kritiken den fina tanken som ligger bakom. Vi mår alla bra av en liten spark i arslet emellanåt, inte minst jag själv. Hängmattan är ofta för skön, tummen sitter för gjutet eller så är framtiden för skrämmande. Med lite guidning och klagomål kan man fyllas av det mod som behövs för att möta framtiden med stolt hållning. Åtminstone behöver jag det. Så sparka på mig och hjälp mig upp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0