Med hopp

Jag virrar förtvivlat runt och letar vårtecken. På alla möjliga sätt och vis behöver jag dem. Allt blir så mycket lättare, eller åtminstone inbillar jag mig det. Jag är trött på blött, mörker och kyla. Mera ljus i tillvaron vore välkommet, välhehövligt och härligt. Vintern och slasket har fått för mycket tid, nu är det dags för nya vindar. Halvljumma kvällspromenader ner till vattnet. Nattliga diskussioner på en altan någonstans över en öl. Frid och fröjd. Mycket härligt som ändå ligger nära. En tid där allt löser sig. Till slut lär man ju ta det för givet och inte njuta så mycket som man borde. Men bara jag får det ska jag ha det så bra. Bara njuta och vara. Nu lever jag för trevliga stunder på helgerna. Plus en kopp kaffe här och där blandat med lite underbara tv-serier. Det håller mig uppe i nuläget. Det och längtan efter en skönare tid.

 

Kommentarer
Postat av: Emilo

"Våren är den värsta årstiden" för att citera Nordpolen;)... nej men Jojje, du har redan glömt att vår och Sommar i Sverige är regn, rusk och blåst... ungefär som hösten med andra ord

2009-03-05 @ 21:22:17
URL: http://emilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0