Obehagliga överraskningar

Det är svårt att helt och hållet öppna sig för människor och avslöja sina allra innersta hemligheter. I en värld där falskhet blir allt mer accepterat kan man inte förvänta sig att alla man anförtror sig till inte sprider det vidare. Det känns hemskt att kunna säga det, självklart gäller det inte överallt och alla och det finns mängder av undantag. Men har man blivit sviken en gång för mycket kan det bli svårt att öppna sig på nytt. Egentligen drabbar ju det endast en själv, för att kunna lita på och prata med folk är viktigt. Tyvärr kan tidigare försumningar av förtroende sabba för en lång tid, åtminstone för en med något skeptisk och försiktig livssyn.

Igår fick jag en kniv i ryggen av någon jag litat på. Egentligen inte av det allvarligare slaget, av en vän hade självklart svidit betydligt hårdare, men ändå ack så frustrerande. En av datorerna här hemma fick för sig att inte fungera längre och hela köret med bilder från många tider, musik, dokument, inte minst min uppsats i svenskan som jag nu tvingas skriva om från början, riskerar att ha försvunnit för tid och evighet. Sjukt irriterande.

-------------------------------

"A bottle of wine contains more philosophy that all the books in the world." Louis Pasteur

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0