Portishead's nya

För några månader sedan var jag tillfälligt såld på några av det gamla bandet Portisheads låtar, framförallt Roads och Wandering star. Självklart firar gruppen det genom att ge ut sin första nya skiva på 10 år, inte dåligt. Nu har jag lyssnat lite på den och egentligen är jag inte kunnig nog inom denna genre för att kunna ge ett rättvist betyg, stilen är inte något jag lyssnat överdrivet mycket på direkt, men särskilt bra tycker jag tyvärr inte den var. Min förhoppning var förvisso endast att kunna hitta någon eller ett par bra låtar att lägga till min fåtaliga samling med dem men de låtar som räknas som de bästa på skivan ger jag inte mycket för. Återföreningar och återkomster är inte alltid bra. Dock så är det ju lite kul att bryta mönstret lite mot vad jag vanligtvis lyssnar på, gud vet att det kan behövas även om min smak är bred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0