Island in the sun

Svenska folkets gullegrisar Filip och Fredrik får alltmer plats och utrymme i media och på senare tid även fått medverka i folkkära klassiker som Sommarpratare i P1 och som ett revolutionerande par i På spåret. I takt med att deras framgång vuxit har mitt egna förhållande till dem utvecklats till komplicerad hatkärlek. Trivsel, avslappning och underhållning för mig är synonymnt med ett lugn och behagliga röster hos de berörda personligheterna. Med herrarna Filip och Fredrik har jag i de flesta fall svårt att känna den frid och avslappning som humor och komik enligt mig ska medföra. Deras extremt snabba och överdrivna iver i deras konversationer och dialoger kan i mångas ögon ses som charmigt men i min värld är det lika med huvudvärk och irritation. Är det så klokt att prata i munnen på varandra när man vill förmedla ett buskap eller dra ett skämt?! Enligt dem själva uttrycker de avslappning och spontanitet när de spelar in, de sätter bara på kameran och kör för att deras humor, förnedringsteve och dokumenterande av lysande personligheter och kändisar ska bli så bra som möjligt.

Jag ska motvilligt erkänna att när jag iakttagit dem framför vissa av deras framträdanden i På spåret har de inte framstått som helt intelligensbefriade eller utstrålat avsaknad av vett och humor. De har imponerat så pass att jag har funderingar på att begrava stridsyxan och mina förutfattade meningar, vilket inte är det lättaste med en dåres envishet. Kanske kan jag i större grad stå ut med dem och all den plats de upptar överallt. Om de bara a la Sidleds-Danne Andersson kan sänka tempot en aning och sluta tävla med varandra om att svara på frågan snabbast.

Vidare noterade jag i dagens folket en artikel om hur min arbetsgivare Parken ska förbättra sina siffror. Den observante la genast märke till deras planer om Den vandrande vålnaden kommande existens på Parken:
"Han (VD, Mats Ericson) räknar också med att de nya djuren som kommer till sommarsäsongen, en egenproducerad Fantomenshow, tuffare och mer omfattande marknadsföring, satsning på webben och minskade personalkostnader ska ge effekt.
Hmm, egenproducerad Fantomenshow, vad ska de nu hitta på?! Kanske dags att ta några dramalektioner om jag vill sitta kvar på tronen. Fast vid närmare eftertanke känns det överskattat, eller som ´Johnny Drama hade sagt, jag är för bra för att ta lektioner. Jag är den här branschen.

Kommentarer
Postat av: Emil

Filip och Fredrik, man kan inte tycka illa om dessa;)... kul inlägg=)

2008-02-03 @ 14:11:47
URL: http://emilo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0