Staden som gud glömde

Den senaste tidens ökning av kriminalitet och brottslighet i Eskilstuna  går mig allt mer på nerverna  och är numera en av huvudanledningarna till att jag vill lämna den här staden, som jag egentligen hör och häpna trivs ganska bra i. Under föregående vecka skedde det ett stort antal i banker och affärer, gårdagens nyhet handlade om en inbrottsraid mitt på ljusa dagen. Detta blandat med den vanliga dosen av misshandel efter varje helg. Lägg därtill en fullständigt inkompetent polis, att åka till fel bank är pinsamt och oacceptabelt, så förstår man vilken ohållbar situation det är. Jag blir bara så trött. Folk och främst ungdomar verkar helt sakna respekt och empati. Ökningen är visserligen stor i hela samhället och landet men Eskilstuna gör verligen skäl för det inte alltför smickrande smeknamnet, Sveriges Chicago. Då det knappast råder nyhetstorka här i staden hade jag väntat mig att behovet och användandet av lokaltidningsbesvikelser och fullständigt ointressanta och hemska skvallernyheter skulle minska men ack, ack så fel jag hade. Jag är ännu mer trött på det som tydligen intresserar det svenska folket som utan eftertanke sväljer allt med hull och hår och vårt lands i majoritet usla journalister.

Med risk för att få kritik, till mitt försvar måste jag dock säga att jag fick höra dagens stora skvallertidningshändelse på annat håll, måste jag kommentera den patetiska aik-spelaren Dulee Johnsons senaste brott. Att upprepade gånger kört rattfull, misshandlat sin fru och diverse annat som tydligen inte nått medierna i samma grad måste ju bara denna gång leda till fängelse? Med förståndet i behåll kan man inte fatta något annat beslut, hög tid att spärra in pajasen innan han dödar någon oskyldig. Tills dess får han dock gärna ställa till med fler rackartyg som leder till trubbel för dennes förening. Det övergår också mitt förstånd hur gnaget kan välja att inte sparka snubben trots upprepade förseelser men vad vet jag, det kanske tillhör aik-stilen. Om detta kan ni läsa mer om på den eminenta sidan 11433.NET.


Kommentarer
Postat av: Emil

Jadu, jojje. Finns en del punkter att diskutera mot för mig ser jag men vi väntar tills imorrn. Är för jobbigt att föra en debatt i bloggkommentarer;)

2008-02-14 @ 21:58:17
URL: http://emilo.blogg.se
Postat av: Anonym

Det finns värre städer, vart du än flyttar kommer du förvånas över hur hög kriminaliteten är.. Sthlm, södertälje, Uppsala, Västerås, you name it.

2008-02-16 @ 09:58:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0