The Fratellis - Here we stand

Ett av mina absoluta favoritband från föregående år släppte för en tid sedan ett efterlängtat nytt album. Debutalbumet från 2006, Costello music, kändes både fräscht och med min uppfattning även med lite egna utsvängningar från den klassiska rocken. Energipumpande, uppstudsig och underbar taggningsmusik som gör en alldeles glad skulle kunna vara en bra beskrivning. Uppföljaren Here we stand känns lite tröttare och lite mer oinspirerad. Jag anar en viss möjlig mognad gentemot första plattan och jag är verkligen inte säker på att jag gillar den lilla förändringen helt och hållet. I likhet med debutplattan blandas både de lite hårdare, traditionella rocklåtarna med lite lugnare bitar, där de enligt min uppfattning inte gör sig riktigt lika bra. Dock skönt med lite blandning genom låtlistan såklart.



Lite besviken blir man då den nya skivan inte innehåller lika många guldkorn som debuten, dock helt förståeligt att en sådan framgång inte kan följas upp med något bättre. Trots allt en riktigt bra skiva med klassisk brittisk rock. Aldrig fel. Lite av charmen är borta men musiken får mig fortfarande upp på tårna och redo för nattens äventyr.


Lupe Brown tillhör skivans bättre låtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0