Eftertanke

Uppdateringarna har sannerligen inte duggat tätt efter det riktiga inträdandet till vuxenlivet. Men tid har där funnits, tid för eftertanke och reflektion, för reformer och stress. Jag kör boktstavligen talat hårt i satsningen mot ett snabbt körkort med i stort sett dagliga lektioner och ständig teoriutbildning. Trots dess nödvändighet inför kommande steg in i det hårda arbetslivet saknar jag den där glödheta motivationen och hungern efter att verkligen fullfölja och lyckas med målen. Nervositeten som med jämna mellanrum kikar in är säkerligen en del utav det, i dagsläget verkar den snarare stälpa än hjälpa då jag enligt min egna uppfattning inte finner den sinnesro som jag hade föreställt mig tiden efter examen. Det tär på mig rent psykiskt med all press från både mig själv och min omgivning. En press på sätt och vis är lite onödig. I brist på teorier omvänder jag mig ständigt mellan alternativen, att gå in med inställningen att det är nu eller aldrig eller med lugnet i bakfickan, att det alltid löser sig och att jag kan plocka körkortet bara lite senare.

Överdramatiserat säger säkert ni. Fullt korrekt. Men det ser bättre ut i skrift, och allvarligt, tanken med att skriva är väl att få uttrycka sina tankar och känslor. Det är med sorg jag känner att detta är de egentligen enda tankegångarna för tillfället, det svider. Jag har varken tid eller kraft för att gå särskilt mycket mer filosofisk för tillfället, något som brukar vara ett självklart inslag i mitt liv oavsett tidpunkt eller situation. Med lättnad kan jag dock meddela, för min egen del, att någon kväll här och någon eftermiddag här så släpper jag loss. Då lever jag något mer som en nybliven student sig bör, åtminstone inbillar jag mig det. Tacksamt, hålller mig uppe. Lugna hemmakvällar med tidig gång till sängen är visserligen skönt, fotboll är alltid trevligt och avkopplande. Och ärligt talat har jag svårt att orka mer just nu, med något undantag här och där. För min egna tillfredsställelse nödvändigt.

Med önskan om snart återseende av alla sköna, av orken och lusten, motivationen och inspirationen. Allt.

Kommentarer
Postat av: emil

Då är frågan: hur bör en nybliven student leva?

2008-06-21 @ 20:10:32
URL: http://emilo.blogg.se/
Postat av: Johan

Din syn på hur en nybliven student bör leva är antagligen annorlunda mot min, vet du ;) Och absolut inget som bör diskuteras i ett kommentarfält =)

2008-06-23 @ 00:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0