På jakt efter det fenomenala

Suget efter äventyr, upplevelser och att få upptäcka det världen har att erbjuda är större än på länge. Jag avundas de som har fått privilegiumet att avnjuta ett glas vin på en balkon en stjärnklar kväll, diskuterandes Hemingway, konst, opera eller teater med sofisktikierat folk med ambitioner, de som söker njutningen och bara lever för stunden. Förhoppningsvis är jag själv där någon dag i framtiden, om det blir i Stockholm, Paris eller London är egentligen oväsentligt, bara känslan av tillfredsställesle ut i fingertopparna gör mig välmående.

Ett band som andas skönhet och kultur, fritt att tolka hur man vill, är Death Cab For Cutie. Musik som framkallar en känsla av inre tillfredsställelse och som sätter sig rakt i hjärtat. Med geniet Ben Gubbard i spetsen presterar de musik som gör mig välmående, som ger mig en inre drivkraft att finna min rätta plats i tillvaron och gör mig medveten om att det finns där ute. Människor som jag, som kan uppskatta det stillfulla och charmerande över ett balkongräcke.

I will follow you into the dark

 
Marching bands of Manhattan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0