Skratta inte

Jag skäms nästan. Igår åt jag en pizza och jag kände inte ett spår av den sedvanliga njutningen. Det var inte alls gott, och faktum är att det inte handlar om att just denna pizzan smakade sämre än någon annan. Det har varit på gång länge, jag gillar inte pizza längre. Ett stort steg mot förändring, nu är det slut. Jag funderar även på att lägga till andra onyttigheter till den listan. Det är helt enkelt inte värt det. Att köpa godis bara av gammal vana är helt fel. Jag tar rygg på DG här.

Jag har inte varit vältränad på några år och nu funderar jag allvarligt på om det inte är dags för en storsatsning. Äta bättre ser jag som en självklarhet när jag inte längre njuter av det onyttiga. Vad gäller träning blir det ett nytt försök med innebandy i dagarna om allt vill sig rätt. Inget kompisgäng i korpen tyvärr som var planen förut, testar istället att joina moderklubb IKS och deras a-lag. Om vi är välkomna. Annars blir det väl crosschecking i ryggen. Gym är jag trött på, det är tråkigt. Jag gillar inte att plåga min kropp, jag vill ha roligt när jag tränar. Därför är jag sugen på att testa tennis. Skulle vara värt det bara för att få säga "ska ner och träna på min backhand" efter en lång arbetsdag. Om mina planer går i stöpet har jag nu åtminstone möjlighet att kunna gå in här om någon månad och få mig ett gott skratt.

Ibland lyckas man och ibland lyckas man inte. Nattens onyktra inlägg blev inte något vidare, tror att jag redan hade förbrukat allt det djupa snacket tidigare under kvällen. Det var en sån kväll. En djup kväll. Och en rolig kväll. För även igår brydde jag mig inte om jag gjorde bort mig, vilket för övrigt inte känns som någon större förlust om man gör det här i Eskilstuna ändå men. Spelar ingen roll, för jag hade nog sjukt mycket roligare än dem ändå. Så det ska vara.

Kommentarer
Postat av: Emilo

Tennis är kungligt och nice så kör hårt;).

2008-11-02 @ 14:10:08
URL: http://emilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0