Efterfest istället för fest

Härlig gammal nostalgikväll i mitt fina Bälgviken. Där jag kan varenda vattenpöl, alla diken och stigar. Där ljuset från den frusna sjön sprider sig mellan träden och husen. Min kväll blev inte vad jag hade hoppats på men blev ändå bättre i så många synpunkter. Där draget fattades och det var bara skönt, förhoppningarna till trots.Vandringen genom natten på min egna hemmaplan skapade njutning och avslappning istället för ångest över att befinna sig på just på den platsen. Där suget efter fart och fest ändrades till det jag upplevde. Typisk efterfestkänsla över hela kvällen, natten och enda in på morgonen. Allting var tillfredsställande utan att egentligen vara något att eftertrakta. Endast en känsla som byggdes upp under kvällens framfart och som man inte ville skulle ta slut. Till och med tillräckligt bra för att rucka på mina normer att vanligtvis inte skriva om specifika , vardagliga händelser, det brukar vara så fruktansvärt ointressant och inte gu under kategorin om vad jag vill skriva om på denna sida. Men känslan är det viktiga, och det var överraskande kul att den blev så stark en kväll som denna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0