Hitta kraften och vingla på några backar läsk

Tiden rinner iväg allt fortare. Hösten kommer allt närmare. Hösten då det är tänkt att jag ska ta stora kliv i livet. Jag ska flytta och jag ska börja plugga, en plan utan vidare detaljer. Men det är inte lätt att veta vad man vill. Och det är kanske inte meningen att man ska heller. Man kommer inte långt på de olika utbildningar information på internet, de kan omöjligt peka dig i rätt riktning. Steget måste man ta själv. Det må vara lite i blindo till en början. Men ibland är det vad som behövs innan man hittar räcket att stödja sig mot och forcera vidare. Det är vid svåra beslut som vinden är svårast och är det något jag lärt mig så är det att i snålblåst kan man ändå lära känna sig själv. Jag själv är en fegis, vad det än gäller. Men någon gång måste även jag våga satsa och ta första stegen. Som vanligt löser sig det allra mesta i slutändan. Man utformar sin egna väg, även om det har gått snett till en början. Vad som än sker till hösten måste jag börja se med mer spänning och mindre oro på vad som väntar. Oron om fel beslut kan aldrig ta större plats än allt det roliga som ligger framför mina fötter. Jag kommer finna rätt väg till slut. Dansa på för övrigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0