Friday Night, Killers Night!

Fortsätter att diskutera Las Vegas-bandet. Livet består av många tuffa beslut och val, det allra största handlar om identitet och vem man vill vara. Har The Killers gjort sitt val och var det i så fall rätt? På sin nya plata, eller senaste om man ska vara petig, har man åtminstone till viss del lämnat inriktningen som föregångaren Sam's town hade, en skiva som för övrigt ännu inte fått det beröm den förtjänar. Så, blinkande neonljus eller den lite mer klassiska rockstilen, vad passar Brandon Flowers och hans följeslagare bäst? Jag kan inte komma ifrån vad jag innerst inne är, och kan inte hymla med att jag gärna sett en fortsättning i Sam's Town-anda. Med det inte sagt att jag inte mer och mer börjar uppskatta experiment och mera elektroniskt influerad musik, kul at kunna bredda sig. Men jag skulle ljuga om jag sa att jag inte hade förväntat mig mer av Day & Age. Murbräckor som Human och Spaceman kan inte bära upp det andra tillräckligt.


Rätt eller fel väg kan man diskutera i evigheter. Man kan i alla fall konstatera att de lyckas bra med att tagga till sin publik och få upp de på dansgolvet, och det svänger fortfarande grymt bra. Onödigt överanalyserande kanske men om inte annat övning inför mina framtida texter på kultursidorna.


Kommentarer
Postat av: Emilo

hehe, egentligen finns det bara ett faktum att inse. The Killers är numer så pass mainstream att någon egentlig identitet kvar är svår att prata om. Som du säger; man gör val och det är tydligt att The Killers gjort ett val som följer massan och kom ihåg; Det är massan som har pengarna. Icke desto mindre är deras musik fortfarande stark=)

2009-01-24 @ 01:56:25
URL: http://emilo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0