Grattis världens vackraste 118-åring!

Idag firar min största kärlek, åtminstone hittills, och trognaste vän 118 år. Enda klubb i världen som är evigt lika ung - Djurgårdens IF. Det egentligen enda konstanta i livet, det mesta andra kommer och går. Djurgården finns alltid där, oavsett. Det tillhör de finaste stunderna i livet när det vankas fotbollsdag. Man kliver på tåget mot den vackra huvudstaden, känner laddningen börja sprida sig ut i fingertopparna. Möter upp lite kompisar, tar några kalla och vandrar till slut uppför trappan för att mötas av den härliga gröna mattan på Stockholms stadion. Lika grym och enastående känsla som för första gången för min del för 13 år sedan. Sången börjar ta sig, flaggorna vajar och gemenskapen är på topp, Blåränderna äntrar plan. Bland det finaste man kan uppleva.


Tack för all glädje du har skänkt mig under mina aktiva år! Förhoppningvis blir det många fler framöver. Tack pappa för att fin uppfostran, jag skulle inte vilja vara utan DIF.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0