Stelfrusen

Jag kommer hem efter en lång dag på jobbet. Två av de segaste dagarna någonsin sedan jag började på Parken. Väldigt lite folk, svinkallt, regn och kraftiga vindar. Jag sjunker ner i soffan, värmen börjar äntligen sprida sig uti fingertopparna. Lite filmer är allt jag har kraft för, under helgen lyckades jag med konststycket att se hela fyra stycken. En stark bedrift eller något.

Eragon
Jag är egentligen väldigt skeptisk till fantasy men denna gillade jag faktiskt. Sådär lagom på riktigt. Lite för många äckliga karaktärer dock, onödigt att tvingas till illamående.

En midsommarnatts sexkomedi
Ännu en Woody Allen att lägga till listan. Alla filmer jag sett från nämnda man innehåller en viss charm och tilldragelse men denna ligger långt ner på listan av hans bästa enligt min mening. Kanske trivs jag inte lika bra med honom i färg månne?!

One missed call
En riktigt läskig rysare som fick mig att springa hem genom natten. Förstår egentligen inte varför jag utsätter mig för sådana filmer gång på gång men svaret är väl att det råder en viss hatkärlek.

Blood Diamond
Kvällens film och även helgens klart bästa. Bra spänning och riktigt rörande. Av någon anledning har jag blivit intresserad och nästintill snöat in på andra länders historia. Denna gång var fallet Afrika och Sierra Leone och dess rörande och fruktansvärda, men ack så spännande, historia med manipulerade barnsoldater i spetsen. Hemskt. Jag njuter ofta mer av en film om den påverkar mig mer än att ge tillfredsställelse och gott humör under de närmaste timmarna. Vissa filmer ger så mycket mer, ett exempel är Blood Diamond.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0